mandag 2. juli 2012

Kollen, bryllup og 4. juli-feiring

Den beste måten å lade opp til 3,5 uker med backupjobbing på, er kanskje å slappe helt av. Men det nytter ikke når helga er fullstappet av muligheter.

På fredag var jeg på Kollen-festivalen. Det er et mysterium hvorfor de valgte å legge en festival på et sted som alltid er tåkelagt. Maja og flere andre hadde dratt opp tidlig på dagen, men etter en time var de søkk våte, kalde og leie, så vi dro til henne for å spise middag før vi dro tilbake for å få med oss Kelis og Rihanna. Konsertene var veldig bra, og de hadde nok vært ennå bedre om jeg hadde vært superfan :)

Litt tåke ...


Med Kelis langt baki der en plass


På lørdag var jeg i vielse. Ei venninne jeg møter alt for sjelden, skulle gifte seg på Hellviktangen, et nydelig, idyllisk sted på Nesodden. Jeg har lenge hatt lyst til å spørre henne hvor hun skulle gifte seg, sånn at jeg kunne fått med meg vielsen hvis den var i en vanlig kirke. Men jeg turte ikke å spørre i fall det var en privat vielse. Jeg ville jeg ikke tvinge meg på heller. Men jeg møtte på henne helt tilfeldig uka før bryllupet, og et par dager senere spurte hun om jeg ville komme :) Mellom vielsen og middagen skulle det være snacks, sprudlevann og hygge. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å være så lenge siden jeg ikke kjente noen, men det var så hyggelig. Først kom en fyr bort og hilste på meg. Jeg trengte en oppfrisking på hvor jeg hadde ham fra, det var en jeg kjente fra Kristiansand. Etterpå kom ene forloveren bort for å snakke med meg. Bruden hadde vist henne et bilde av meg, og sagt at siden jeg kom alene og ikke kjente de andre, måtte hun passe på meg :p Jeg snakket med henne og en annen forlover (av tre - brudgommen hadde fire!) stort sett hele tiden, for de var så hyggelige.

Brudeparet :)


I går dro jeg og Ann Jorunn til Frognerparken for å feire 4. juli. Jeg har vært stort sett hvert år siden jeg flyttet hit, og synes det er koselig :) Etterpå spiste vi middag hos henne og Tore, før jeg dro hjem og så på film og drakk te under pledd. Juli betyr ikke nødvendigvis at det er varmt ...

Ingen kommentarer: