onsdag 5. januar 2011

Kjøkkenendringer

Var to turer innom IKEA i går. Først kjøpte jeg et par småting pluss et bilde og en diger plastmatte til å ha under kontorstolen (for å beskytte det fine, nye gulvet). Matta kunne ikke bøyes noe særlig, og jeg tok bussen i den verste rushtrafikken, så det var så vidt jeg kom meg på bussen.

Andre turen tok jeg litt senere på kvelden, da jeg kjøpte en ny hylle til kjøkkenet (til 149,-). For et mareritt! Først fikk jeg skikkelig smerte i ene håndleddet rett etter at jeg hadde betalt, da jeg skulle bære den 25 kilo tunge hylla til bussen. Måtte bare slippe den, det var så vondt. Hjemturen besto av mange korte etapper med forskjellige bæremåter - inkludert et stykke hvor jeg satt hylla oppi et handlenett og dro den etter meg i snøen :p

Da jeg endelig fikk den hjem, tok det nesten halvannen time å sette den sammen, delvis fordi jeg gjorde et par småfeil, men mest fordi det var så mange deler og jeg var alene.

Har flyttet alt som sto oppå skapet, inn i hylla, så nå ser det kjempetomt ut der (men veldig fullt i den lille «tarmen» av kjøkkenet hvor hylla står, selv om det kanskje ikke ser sånn ut på bildet). Får se om jeg klarer å venne meg til å ha det sånn.



7 kommentarer:

Anita sa...

Gleder meg sånn til å komme og se alt det nye du/dere har gjort i leiligheta :)

Silje sa...

Men nå som det er tomt oppå skapet, må jeg jo nesten male der også. Kanskje jeg skal vente til dere kommer, og la din høye, tynne forlovede gjøre det ;)

Anita sa...

Nja, det spørs vel hva vi får tid til når vi kommer. Kommer vel fredags kveld, på show på lørdag, og hjem igjen på søndag, så det spørs...

Silje sa...

Kan ikke bare du og jeg dra på show mens Knut maler?

Det er ikke store biten, så jeg håper jeg får gjort det før dere kommer. Vil jo at det skal være så ferdig som mulig :)

Anita sa...

Hehe, Knut hadde sikkert blitt fornøyd dersom jeg og du hadde dratt på Top Gear-show mens han måtte stå hjemme og male!

Silje sa...

Kan sette fram vann og peanøtter til ham, så sulter han ikke.

Anita sa...

Du er nå hvertfall snill, det skal du ha!