søndag 27. september 2009

Ja til flere slike helger :)

Har hatt en kjempeflott helg med masse venner, på klassereunion-/innflyttingsfesten min.

På søndag kom Synnøve, og vi dro på Friday's sammen med flere andre fra "klassen". På lørdag dro jeg og Synnøve inn til byen, og hun ville kjøpe ting til badet i innflyttingsgave. Vi endte opp med masse røde ting, og så ryddet hun opp i speilskapet mitt. Synnøve takler ikke rot ;) Jeg kjøpte maling, og driver og maler skapdørene røde. Jeg likte virkelig ikke blåfargen! Kjøpte rødfarge, og skal farge de hvite hånddukene røde også, så her blir det masse hvitt og rødt :) Det er mulig jeg også kjøper en rød badematte, men vi får se. Jeg synes egentlig ikke det er så veldig praktisk. Eller hygienisk, for den saks skyld. Jeg fikk malt et lag på skapdørene på badet før folk kom, og det ble fint :)

På kvelden ble vi 10 stk. fra oversetterklassen, og jeg var så heldig at jeg fikk låne stoler av naboen. Skulle jo egentlig låne av Maja, men så glemte jeg det, og i helgen går ikke t-banen pga. oppussing.

AJ hadde med seg spritgelé, som alltid er en god idé. Spesielt når det serveres oppi uthulte appelsinskall :)



Synnøve, Eli og Kristian lå over, og etter frokost i morges, dro vi til byen. Eli dro hjem, men Synnøves tog gikk ikke før fem og Kristians fly gikk nesten halv åtte. Vi dro til Frognerparken, og etter å ha vaset litt rundt der, skulle vi ta trikken til byen. Hadde den bare gått ... Pga. Oslo Maraton, gikk ikke t-banen, så vi begynte å gå. Og vi gikk og gikk. Blant annet innom en visning på en leilighet til 3 mill. på Frogner, bare for moro skyld :p Leiligheten var på 73/83, sa hun, men den hadde ganske dårlig planløsning, med masse små rom og rare løsninger, og virker ikke så mye større enn min.

Etter hvert fant vi en bussholdeplass, og da var vi på Solliplass, ikke så alt fra langt fra byen. Turen ned skulle ikke tatt lange tiden, men pga. maratonen måtte vi kjøre omvei, og vi må ha kjørt i 10-15 min lenger enn det vi egentlig skulle.

I kveld har jeg malt innsiden av skapdørene og et til lag på utsiden. Malte forresten også tre kleshengere fordi jeg pleier å henge hånddukene mine til tørk. Må bare lakke dem først, for malingen er vannbasert. Skal ta bilde når alt er ferdig :)

2 kommentarer:

Anita sa...

*Venter spent på bilde* :)

Silje sa...

Har tatt et midlertidig bilde, men tenkte jeg skulle vente til jeg får farget hånddukene :) Hadde tenkt å gjøre det i går, men jeg har kun vasket håndklær og sengetøy de siste to dagene :p

Fant plutselig ut at jeg har lyst på rødt dolokk også, men hvor i all verden finner jeg det?