søndag 1. mars 2009

Drittmann

Jeg satt på t-banen i går på vei ned til byen. Da jeg gikk på, så jeg en dame som reiste seg og gikk fra han som satt ved siden av henne. Hun så passe irritert ut, så jeg tenkte det kanskje var et par som hadde kranglet. Han fulgte etter henne, men hun reiste seg, kjeftet på ham og gikk til neste vogn. Jeg skjønte at han bare var en fyr som plagde henne. Han gikk også til neste vogn, men satte seg i nærheten, ved siden av ei ung jente. Hun prøvde å ignorere ham, men han tok ikke hintet. Etter hvert byttet hun også vogn. Da gikk han bort til den første dama han hadde plaget, men hun byttet så klart vogn igjen. Da fant han det for godt å komme bort til meg. Jeg hørte på musikk og skrev SMS og hevet ikke engang hodet for å gi ham oppmerksomhet. Det brydde ikke ham så mye, han fortsatte å snakke til meg. Etter hvert prøvde han å ta meg i hånda. Da reiste jeg meg, sa "jeg tror det er på tide du tar et føkkings hint!!!" og byttet vogn. Et par stopper senere hørte jeg masse skriking og hyling. Det var ei dame (sannsynligvis narkoman eller i alle fall eks-narkoman). Hun hylte og kjeftet og ba ham komme seg til helvete av banen. Innen nå var alle på banen klar over denne fyren som drev og plaget damer, og strakte hals og snudde seg i setene for å få med seg hva som skjedde. Jeg tror hun dama og typen hennes klarte å kaste ham av banen, men han kom på igjen. Og ga seg så klart ikke. Han kom bort til meg igjen, så jeg flyttet meg og satte meg sammen med en fyr sånn at han ikke skulle komme bort. Da gikk eklingen bort til ei småbarnsmor og typen hennes. De var hyggelige mot ham til å begynne med, men etter hvert så jeg på mora at hun begynte å bli passe irritert. Jeg hørte på musikk hele tiden, men så på leppene hennes at hun sa noe sånt som "hvis ikke du slutter, så". Han ga seg ikke, selv ikke da ungen begynte å gråte og mora var skikkelig sint. Paret flyttet seg, og da gikk eklingen bort til ei mor og hennes unger, men de flyttet seg på sekundet. Da kom han bort til meg igjen. Han holdt fast i stanga sånn at jeg ikke kunne komme forbi med mindre han slapp taket. Noe han ikke gjorde, så jeg tok skikkelig sats og small kroppen inn i hånda hans for å få ham til å flytte seg. Gikk bort til to andre fyrer, men gud hjelpe meg om han ikke kom etter. Nå var jeg så forbanna at jeg faktisk bestemte meg for å gå av og vente på neste bane. Mens jeg ventet på at banen skulle stoppe, kom han bort til meg, og skulle ta i hånda mi, så de som kom på da jeg gikk av, må ha lurt på hvorfor jeg rev til meg hånda og veska og så dritforbanna ut i det jeg gikk av. Jeg var faktisk ikke den eneste som gikk av der, et annet par orket tydeligvis ikke mer heller, selv om han ikke hadde plaget dem. Etter at jeg hadde gått av, kjente jeg at jeg skalv, så sint var jeg!

Men resten av kvelden ble heldigvis bedre :) Jeg dro på kino med ei venninne, og vi så på Bienes hemmelige liv. Filmen var bra (kanskje ikke en film du bør dra med deg typen for å se), og etterpå bestemte vi oss for å stikke innom en bar vi gikk forbi. Hun flytter snart fra Oslo, så vi må se til å gjøre ting før hun drar :)

Ingen kommentarer: