fredag 27. mars 2009

Siljes dagbok

08.11: Våkner etter kjip drøm som gjør at man våkner og både er lei seg og sliten. Ser på klokka. Den ringte visst for en time og femten minutter siden. Føkk.
08.30: Ser ut vinduet, og ser 5 cm tykt lag med snø. Det holdt liksom ikke med den halvmeteren med tettpakket skaresnø som ligger overalt, bortsett fra selve veien?
08:34: Løper opp til bussen, i den tro at jeg er skikkelig sent ute.
08.35: Venter på bussen og blir dasket lett av snøfiller på størrelse med tjuekroninger.
08.45: Venter på bussen.
08.50: Begynner å bli lei av å vente på bussen, og har perfeksjonert Snømannen Kalle-looken.
08.51: Begynner å gå til t-banen. Bussen kommer kjørende akkurat da jeg er ved det punktet hvor jeg ikke vet om det er raskest å løpe tilbake før bussen looper og kommer tilbake eller beine ned til neste busstopp. Bestemmer meg for det siste. Vind og kaldt vær gjør at jeg får tårer i øynene, samtidig som snøfillene trenger seg inn i øynene. Ser ingenting. Føkk, altså.
08.53: Rekker akkurat bussen.
08.59: T-banen kommer, en del forsinket, og jeg ser på nytt ut som Kalle. En smeltende Kalle.
09.00: Jeg trenger noe positivt. Setter på musikk og finner fram Nynnes dagbok 2 – og plutselig ble det klart hvor jeg fikk inspirasjonen til dette blogginnlegget fra ... ;)
09.01: Har lest to sider når Skravlete Nabo dumper ned i setet foran meg. Dammit.
09.30: Endelig på jobb, våt, sur og for sen, vel vitende om at jeg må være på jobb til minst halv seks i dag.

Ingen kommentarer: