onsdag 3. september 2008

Dagens middagstips

Hehe, dagens middagstips ... som om jeg kan nok om matlaging til å komme med middagstips hver dag. Men i dag har jeg altså et tips:

Hakk opp noen fedd hvitløk.
Ta en pakke karbonadedeig (dyrere, men så mye bedre enn kjøttdeig, og ikke minst mye mindre fett).
Hell over litt *skjult reklame* International Collection Toasted Sesame Seed Oil *skjult reklame* (ristet sesamfrøolje - takk for tipset, Tore).
Ha på en til to teskjeer chilisaus/chilipuré (hva det nå enn er jeg har, konsistensen ligger sånn midt i mellom) (tilsvarer Silje-styrke) og hvitløken.
Elt det som en brøddeig.

Skjær opp paprika, sopp*, løk og sukkererter i litt store biter og stek (brun soppen før du har i resten).

Stek karbonadedeigen.

Dander det hele lekkert på en tallerken, helst litt lekrere enn hva jeg orker ta meg tid til.

Server.

Spis.

Send melding til meg og si hva du synes.

* apropos sopp: på søndag skal jeg og ei venninne ut og plukke sopp, gleder meg til det. Har aldri plukket sopp før, så jeg vet ikke hva som er farlig, men de har soppeksperter der noen søndager i høst, så da kan de kontrollere at vi har spist trygge sopper :)

Ingen kommentarer: