mandag 12. mai 2008

Så flink at det gjør vondt!

Ojojoj, jeg er sliten fordi jeg er flink, flink, flink. Før helga bestemte jeg meg for at siden det var langhelg, skulle jeg ta meg av vårrengjøringa. Lørdag ryddet og vasket jeg badet – og her snakker vi om å skrubbe kantene med tannbørsten, pluss at jeg ryddet litt på rommet og i stua. Lørdag kveld var jeg sammen med venninner, og på vei hjem fikk jeg skikkelig hodepine, sikkert fordi jeg var såpass sliten. Søndag var jeg litt stiv og stål, sikkert pga. vaskinga dagen før, men også fordi jeg alltid blir stiv og støl dagen etter at jeg har drukket alkohol (i alle fall nok alkohol til å bli fnisete). Men jeg måtte jo rydde, så jeg tok soverommet. Fant forresten endelig den digre edderkoppen jeg fant på rommet mitt for over en måned siden, og som jeg ikke fant etter at jeg sprayet den (og til alle dyreelskere/edderkoppelskere som sier fy fy! fordi jeg dreper edderkopper: prøv selv å sove med en edderkopp med beinvidde på sikker 6-8 cm. Eller prøv å fang den når den står så fint plassert en plass på veggen hvor det er vanskelig å komme til med annet enn hårsprayen!). I dag tok jeg stua og kjøkkenet. Er så flink at det nesten ikke er til å komme over ;) Prøvde forresten å ta vinduene, men det var ikke bare bare. Sånn skal et rent vindu se ut (etter at jeg vasket det ene):



Og sånn så det andre vinduet ut, før vask riktignok. Hybelvertene skylte forsiden av huset før de malte litt, men tenkte ikke på at dette vinduet ligger helt nede ved plenen, og at det derfor så klart blir skittent når gressplenvann spruter på det.



De gangene de har spylt steinhellene utenfor, blir alltid døra skitten av sølevann, og så må jeg vaske den. Kanskje de er redd for at jeg skal bli redd av lyden av vann mot døra eller vinduene ;)

Ga forresten sofaen en omgang med klesbørsten, og fjernet lo og sånt fra pleddene. Begynte å klappe litt på den, men ga meg raskt, for sofaen er en heftig støvbombe! Se bare:



Og dette puster jeg inn dag etter dag …

Skal henge opp noen klær nå og se en episode eller to av 30 Rock, og så skal jeg lalle – i nyvaskede sengeklær :D Fordi jeg fortjener det …

1 kommentar:

Anita sa...

Du er så flink, så flink :)