søndag 5. januar 2014

Puss, puss, så får du en suss

Pusset kjøkkenbenken i går, og trodde først det skulle være gjort på 1-2-3. Så naivt av meg! Pusset fra 11 til nesten 18, med 20–25 minutters pause mellom hver økt slik at pussemaskinen fikk avkjølt seg litt.

Jeg visste at enkelte flekker var bortimot umulige å få vekk, spesielt de mørke områdene rundt vasken, som ikke er blitt gjort noe med på flere år. (Hun jeg kjøpte av, sa det hadde vært sånn da hun flyttet inn, og hun leide leiligheta en god stund før hun kjøpte den.) Etter såpass mange timer syntes jeg likevel det så forholdsvis bra ut (det øverste bildet), men etter å ha påført olje, vises flekkene veldig godt :(


Det ser i det minste bedre ut enn det gjorde før, og jeg får prøve å holde det slik.

I tillegg til de mørke områdene, som muligens går så dypt at de ikke kan fjernes, er det fortsatt noen svimerker igjen her og der. Jeg synes det et skikkelig irriterende å oppdage sånt når jeg er ferdig å olje, men det så virkelig ut som om de var borte da jeg pusset, og jeg fjernet støv med støvsuger og fuktig klut konstant!

Bedre lykke neste gang :)

P.S. Jeg har ikke fått noen suss foreløpig.

4 kommentarer:

Anita sa...

*Suss*

Silje sa...

Suss til deg også :D

Synnøve sa...

*suss*
Det ble jo mye bedre :-)
-S

Silje sa...

Det kunne i alle fall ikke bli verre!

Suss til deg også :-*