torsdag 10. oktober 2013

Flyttedag

Natt til i går pakket jeg til kl. 3, la meg kl. 4 og sto opp kl. 8. Deretter ble det mange timer med bæring, så det var en sliten Silje som la seg i går.

Siden jeg ikke hadde fastpris, men betalte per time, hjalp jeg til med å bære ting ut til flyttebilen. (Hva skulle jeg ellers gjøre? Sitte og se på dem?) Etter en stund spurte naboen om jeg ville ha kaffe, så jeg tok meg en pause inne hos henne, og fikk lunsj også, siden hun hadde kjøpt en stor baguette :) Gutta skulle uansett bære de tyngste tingene da.

Det tok i underkant av to timer å laste inn i bilen, og de fikk nøklene til nyleiligheta slik at de slapp å vente på at jeg kom meg ned dit.

De stakkars, stakkars guttene ... Jeg hadde glemt å si at TV-benken, som er ganske tung, ikke skulle bæres opp, men stå i kjelleren, så de måtte bære den ned igjen. Deretter bar de opp tørketrommelen, men fikk den ikke inn på badet. Jeg ba dem sette den på kjøkkenet, så skulle jeg finne ut hva jeg skulle gjøre med den. Smarte meg fant ut at jeg kunne skru av luka, og med litt dytting fikk de den akkurat inn. Jeg hadde skrudd og skrudd og skrudd på føttene til vaskemaskinen slik at den var helt i vater – ifølge mobilen, i alle fall. Ringte Stig Einar, som sa at mobilen kanskje ikke var et helt presist verktøy, men bra nok. Vi måtte dra vaskemaskinen ut fra veggen for å få plass til tørketrommelen. Jeg synes ikke den sto helt stødig, men gutta mente den var stødig nok. Da de gikk for å hente flere ting, skulle jeg sjekke dusjen, for det er ikke så stor åpning når maskinen står der. Men dørene gikk ikke sammen på grunn av tørketrommelen, så da måtte de bære monsteret ned igjen! Kommer virkelig til å savne den, men det er ingen grunn til å la den støve ned på boden.

Jeg hadde satt av 8–10.000,- til flytting, men det ble bare 5400,-. Hadde forventet at det skulle ta mer enn bare 5–6 timer (og da la de på 30 minutter for kjøring til meg), spesielt siden jeg bor i fjerde etasje uten heis, så jeg klager ikke! Ville gi gutta 500,- i tips, men han sa det ikke var nødvendig.

Jeg har vært oppe på loftet med ganske mange esker, men mistet til slutt energien. Fikk derfor ikke pakket bort så masse i går. Måtte lete som et tulling etter ren BH i morges :p

I dag skal jeg på seminar etter jobb, i morgen er det jobbfest og på lørdag skal jeg, Maja og Ioana på Michael McIntyre, så jeg blir nok ikke ferdig å pakke ut før godt uti neste uke. Maria kommer om en uke, så jeg får vel prøve å være ferdig til da ;)

2 kommentarer:

Anita sa...

Så lenge brettekantene er der når jeg kommer, er jeg fornøyd :P

Silje sa...

Prøver å finne ut hvordan jeg skal brette og legge ting inn i skapet. Det er ikke så lett, nå som jeg har mindre plass :p

Har tenkt å kjøpe en kommode eller hylle jeg kan ha ved siden av skapet, men jeg vet ikke hva jeg trenger før jeg har fått alt på plass. Og det tar tid, spesielt siden jeg har planer hver eneste dag og kveld denne uka!