tirsdag 10. september 2013

Ryddesjau

Søppelbilen var her i dag, så da fikk jeg kastet masse før flyttinga. Kastet en del ting jeg har tatt vare på lenge, fordi jeg har tenkt at det sikkert er noen som har bruk for det, eller fordi ting har vært gave. Men jeg har prøvd å gi bort til loppemarked, og jeg får ikke lagt ut flere ting i ett på finn. Og jeg orker ikke lage én annonse per ting.

Det eneste jeg ikke kunne kaste, men gir bort i stedet, er bøkene mine og de gamle tegneserieheftene. Etter noen år på en støvete bod har jeg endelig klart å venne meg til tanken på å ikke ha dem lenger :)

Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre med alle salt- og pepperbøssene mine. Jeg vurderte å kaste dem, for jeg har ikke samlet på mange, mange år. Men jeg har rett og slett ikke hjerte til det! Jeg vurderer også å gi bort på finn, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det samme.

Dagen etter at jeg ga bort halvparten av DVD-ene til naboen, sa en kollega at hun gjerne kunne ta noen til sønnene sine. Skulle virkelig ønske jeg ikke hadde gitt bort alt til naboen, for jeg er så glad i kollegaen min :) Men jeg får bare være fornøyd med at jeg slipper å drasse på en hel haug filmer jeg ikke kommer til å se.

På lørdag kjøpte jeg og Maja hver vår Svane Excellent-seng, etter tips fra Anita, og den blir levert samme dag som jeg får nøklene :D Har aldri hatt 180-seng før. Da jeg og Maja lå i hver vår ende, måtte jeg strekke armen helt ut for å nå henne :p Men vi fant ut at det var like greit å bare satse på stor seng mens vi først var i gang, spesielt siden det var salg. 12.000,- i stedet for 21.250,-, er ikke verst :)

4 kommentarer:

mammamor sa...

Får jeg bruke den gamle senga di når jeg kommer på besøk da :-)

Silje sa...

Ja, den skal stå på rommet ditt :)

Maja sa...

He, he!
Å nei, du skal få bruke senga MI, du :-D

Silje sa...

Mamma, foretrekker du litt hardere eller litt mykere seng? ;)