søndag 11. desember 2011

Det lønner seg å være snill

Tidligere i uka korrekturleste jeg en innleveringsoppgave for Ioana. Hun skriver bra norsk, men noe av grammatikken mangler. Jeg er ikke så glad i ekstraarbeid, men for venner gjør jeg unntak. I går var jeg, Ioana, Maja og to som heter Vibeke og Marianne i Liseberg på julemarked. Jeg og Ioana snakket om Disney on Ice, som kommer til Oslo i januar, og at jeg ville bli med henne og ungene. I dag fikk jeg melding om at som takk for hjelpen skulle hun spandere showet på meg :D

Hele helga har vært flott. På fredag dro jeg og Maja rett fra jobb til Fredrikstad, hvor Vibeke bor (hun hentet oss i Oslo), og lørdag morgen hentet vi de andre to. Det er egentlig ikke så langt til Gøteborg, og når man i tillegg er fem jenter som sitter og skravler, går det fort unna!

Ingen av oss kjøpte så mye, men bare gikk rundt og koste oss. Jeg koste blant annet med en sau som var utrolig kosesyk. Maja sa at hun så det hvite i øynene hans, og han stakk hodet opp mot meg og viste hvor han ville jeg skulle klø :)

jeg har alltid hatt lyst til å være på en isbar, og det fikk jeg endelig mulighet til! Ikke bare var vegger, bord, benker o.l. laget av av is, men til og med glassene!

Vi ble på Liseberg til i sekstiden, og siden vi ble til det ble mørkt, fikk vi sett hele parken opplyst av de uendelig mange bittesmå lysene som var hengt opp i trærne :)

Jeg og Maja overnattet hos Vibeke i natt også, og så kjørte hun oss hjem i dag.

Bildene ligger på Facebook.

Ingen kommentarer: