onsdag 5. mai 2010

Dugnad for store

Men mest for de små.

Var på quiz i går, og fikk "dessverre" ikke med meg dugnaden i borettslaget. Da jeg kom hjem fra jobb kl. seks i dag, møtte jeg på hun som er leder i grøntutvalget. Stoppet for å si hei, og da sa hun at hun skulle på dugnad, og at den var utsatt til i dag siden det var snøstorm i byen i går (kom mai, du skjønne, milde, my ass). Da kunne jeg ikke akkurat droppe det, så jeg fikk i meg litt mat og gikk ut for å delta. Vi var fire eller fem voksne som jobbet, men ellers var det bare masse unger som jobbet. Det var tydelig at foreldrene ikke orket selv, og bare sendte unga sine ut.

De minste ungene, fra ca. fem år og oppover til kanskje åtte, rakte i fem minutter før de lekte i ti minutter, rakte i fem minutter og lekte i ti minutter :) Et par eldre jenter, som kanskje var i tolvårsalderen, var veldig flinke, og hjalp masse til.

I halv åtte-tiden, da vi var omtrent ferdig, kom det flere og flere tenåringer. Det er visstnok tradisjon at etter dugnaden, er det is. Ungdommer nå til dags ... Det ville vi aaaldri gjort ;)

Jeg droppet isen, for jeg begynte å bli litt kald, i kortbukse og uten jakke. Men nå har jeg laget meg en kopp te, og etter å ha hengt opp klær og tatt en varm dusj, tenkte jeg å legge meg for å lese i Duma Key av Stephen King. Egentlig burde jeg tørke støv siden mamma kommer i morgen, men jeg orker bare ikke. Det er ryddig her, bare litt støvete.

2 kommentarer:

Anita sa...

Du kan godt komme på dugnad her også, har en hel leilighet som skal vaskes fra gulv til tak ;)
Neida, kos deg med besøk av mamsen, skulle ønske jeg var hjemme når du kommer hjem, men det får bli neste gang :)

Silje sa...

Jammen trist at jeg ikke er i nærheten ...

Vi sees nok før eller senere :)