torsdag 5. november 2009

Varm i trøya

Jeg har funnet en flott måte å spare strøm på om vinteren: bruk hele ettermiddagen til å rydde, organisere, lage mat og tørke støv. Kanskje ikke så morsomt, men det er i alle fall pittelitt trening i å bære svintunge esker ut i uteboden ;)

Jeg håper forresten jeg får penger tilbake på strømregninga i desember. Hvert kvartal betaler jeg en fast sum, ut fra hvor mye strømleverandøren regner med jeg kommer til å bruke. Jeg prøver å tenke økonomisk ved å for eksempel kun ha på varmeovnen på soverommet på i en time eller to før jeg legger meg (selv om det er veldig kjipt å forlate dyna om morran til fordel for kulden) og å ikke la ting stå på stand-by om natta. Så lenge jeg ikke får ekstraregning, skal jeg ikke klage!

2 kommentarer:

Skandiakraft sa...

Hei Silje!

Veldig gode strømsparetips du kommer med:) Tror vi alle kjenner oss igjen i at det er tungt å forlate den gode og varme dyna om morran til fordel for kulden i soverommet...
Vi skriver i vår blogg om strømsparetips som du kanskje kan få noen tips fra, følg gjerne med på den. Lykke til med strømsparinga!

Silje sa...

Så fint med en egen blogg for strømsparingstips, den skal jeg definitivt lese!

Ha en fin dag :)