onsdag 17. oktober 2012

Nesten kjøkkenferdig

Nå er kjøkkenet (nesten) ferdig! Jeg må etter hvert montere lys under overskapene (har kjøpt, men må finne ut hvordan jeg best kan feste den). Jeg skal også male det av veggen som fortsatt vises, som bare er tapet. Nå er det ca. 15-20 cm mellom høyskapet og veggen, så der skal jeg montere noen kroker, slik at jeg kan henge grytelapper, håndduk o.l. der, og så kan jeg ha moppen stående der også.

Elektrikeren og rørleggeren gjorde et større innhugg i lommeboka (les: kredittkortet) enn jeg trodde, så jeg endte opp med en sluttpris på 51.100,-! Jeg hadde et budsjett på 35.000,- og en smertegrense på 40.000,-, så det forklarer hvorfor jeg har kredittkortgjeld nå.

Jeg ante virkelig ikke at håndverkere var så dyre, og nå har jeg i tillegg fått rabatt av både elektriker (som satte ned prisen på enkelte varer fordi han selv syntes de var alt for dyre) og rørlegger (vennepris), pluss at Bjørn ikke skulle ha mer enn 3000,- for to dagers intens jobbing.

Jeg har i tillegg valgt en del ting som jeg ikke opprinnelig hadde planlagt, som et par sokkelskuffer, integrert steikovn, induksjonstopp og oppvaskmaskin, så det gikk jo 10-11.000,- bare der :p

Jeg har fått låne 7100,- av pappa og Britt, for å kunne betale rørleggeren. Samtidig utsetter jeg studielånet én termin, og betaler heller inn 2500,- til pappa og Britt i oktober, november og desember. Når jeg skraper sammen alt jeg har på sparekonto og i sparebøssa, vil jeg etter at lønna kommer på konto på fredag, har "bare" 2100,- igjen i kredittkortgjeld, så det er ikke verst :)

Jeg hadde aldri satt i gang dette prosjektet hvis jeg hadde visst sluttprisen, så det er kanskje greit at jeg ikke gjorde det?

Slik så det ut for en uke siden ...

Ca. halvparten av emballasjen
 

Jeg er storfornøyd!

Skal få kjøpt ny ventilator, men det blir ikke i år!

Ingen kommentarer: